Recommended

| Coronavirus →
Obama Divorce Rumors, Citizenship Questioned Again (VIDEO)

Obama Divorce Rumors, Citizenship Questioned Again (VIDEO)

As the presidential elections near, rumors surrounding President Obama have once again resurfaced, some attacking the president's marriage, others his U.S. citizenship completely.

In the most recently biography written about President Obama, Edward Klein claimed that the Obamas were on the verge of divorce before Obama began his campaign for president. Barrack and Michelle Obama became married in 1992.

According to Kelin, Michelle Obama threatened divorce when Obama failed to heed her advice about not challenging Democratic congressman incumbent Bobby Rush for a Chicago House of Representatives seat in 2000.

"During the dark days that followed his defeat, he turned to Michelle for comfort. But she was in no mood for sympathy," Klein wrote for his book titled "The Amateur: Barack Obama in the White House". "He had refused to listen to her warnings about taking on" Rush.

Presidential spokesman Eric Schultz, however, has denied that any such rumors are credible, and suggested that Klein's fact-checking has come under question before.

"Ed Klein has a proven history of reckless fabrication in order to sell books. Nobody in their right mind would believe the nonsense in this one," Schultz told The Washington Examiner.

Other rumors involving President Obama have questioned his U.S. citizenship once again. According to Breitbart.com a bio that was published for over 16 years repeatedly said that Obama was born in Kenya. Miriam Goderich, of Acton & Dystel, the company responsible for the print, later replied that the information about Obama was simply a fact-checking error.

"This was nothing more than a fact checking error by me -- an agency assistant at the time," Goderich wrote on Political Wire. "There was never any information given to us by Obama in any of his correspondence or other communications suggesting in any way that he was born in Kenya and not Hawaii."

Breitbart however, persisted to charge that Goderich had made a weak argument given the number of times the error was made.

"Goderich's statement fails to explain why the 'fact checking error' persisted for sixteen years, through at least three different versions of Jane Dystel's website, and through at least four different versions of Obama's biography," the Breitbart site reported.

Sponsored

Most Popular

More Articles